약관동의
한국공예·디자인문화진흥원의 모든 약관을 확인하고 전체 동의합니다.
(필수) 이용약관 전체보기
이용약관

| 제 1 장 총 칙 |
제 1 조 [ 목적 ]
한국공예·디자인문화진흥원이 제공하는 예술정보서비스를 이용해 주셔서 감사합니다.
이 약관은 한국공예·디자인문화진흥원(이하 ‘회사’)이 운영하는 회원(이하 ‘회원’) 가입과 혜택 등 제공하는 모든 서비스(이하 ‘서비스’)의 이용조건 및 절차, 이용자와 온라인 사이트의 권리, 의무, 책임사항과 기타 필요한 사항을 규정함을 목적으로 합니다. 인터넷과 모바일 등을 이용하는 전자상거래에 대해서도 그 성질에 반하지 않는 한 이 약관을 준용합니다.

제 2 조 [ 회원에 대한 통지 ]
1. 회사가 회원에 대한 각 종 통지를 하는 경우, 회원의 이메일로 통지함을 원칙으로 합니다.
2. 회사는 불특정다수 회원에 대한 통지의 경우 일정기간 동안 온라인 게시판에 게시함으로써 개별통지를 갈음 할 수 있습니다.

제 3 조 [ 약관의 개정 ]
1. 회사는 필요에 따라 본 약관을 개정할 수 있으며, 사전 고지 없이 변경할 수 있고, 그 절차와 방법 및 효력 발생은 이하와 같습니다.
2. 본 약관은 회사가 인터넷 홈페이지 화면 또는 기타의 방법으로 회원에게 공지하고 회원이 동의함으로써 효력이 발생하며, 서비스 제공 행위 및 귀하의 서비스 사용 행위에 본 약관이 우선적으로 적용됩니다.
3. 회사는 약관의 규제에 관한 법률, 전자문서 및 전자거래기본법, 정보통신망 이용촉진 및 정보보호 등에 관한 법률이나 각종 서비스의 변경사항을 반영하기 위한 목적 등으로 본 약관이나 서비스상에 구현된 각종 기능, 내용, 표시된 이용방법, 그리고 안내 및 고지사항 등을 개정할 수 있습니다.
4. 다만, 회원에게 불리한 약관의 개정의 경우에는 적용일자 및 개정사유를 명시하여 별도로 공지하겠습니다.
5. 변경 공시 게시에 대한 의견접수기간이 도과될 때까지 회원의 의견이 회사에 접수되지 않거나 변경된 약관의 효력 발생일 이후의 계속적인 서비스 이용은 변경 약관에 대한 동의로 간주됩니다.
6. 변경된 약관에 회원이 동의하지 않는 경우 회사는 해당 서비스의 제공이 더 이상 불가능하게 되며, 회원이 ‘서비스’의 이용을 더 이상 원치 않는 때에는 언제든지 ‘서비스’ 내 메뉴를 통해 서비스 이용계약의 해지 신청을 할 수 있으며, 회사는 법령이 정하는 바에 따라 신속히 처리하겠습니다.

제 4 조 [ 약관의 해석과 기타 준칙 ]
1. ‘회사’는 ‘유료서비스’ 및 개별 서비스에 대해서는 별도의 이용약관 및 정책(이하 ‘유료서비스약관 등’)을 둘 수 있으며, 해당 내용이 이 약관과 상충할 경우에는 ‘유료서비스약관 등’이 우선하여 적용됩니다.
2. 이 약관에서 정하지 아니한 사항이나 해석에 대해서는 ‘유료서비스약관 등’ 및 개인정보보호법, 전기통신기본법, 전기통신사업법 등 기타 관련법령의 규정 또는 상관례에 따릅니다.

제 5 조 [ 용어의 정의 ] 본 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
1. 이용자: 본 약관에 따라 회사가 제공하는 서비스를 받는 ‘회원’ 및 ‘비회원’
2. 가입: 고객이 회사가 제공하는 서비스를 받고자 재단에서 제공하는 신청서 양식에 해당 정보를 기입하고, 본 약관에 동의하는 절차.
3. 회원: 가입을 통하여 회사와 서비스 이용계약을 체결한 자.
4. 비회원: 회원에 가입하지 않고 ‘사이트’가 제공하는 서비스를 이용하는 자로서, 일부 서비스가 제한될 수 있습니다.
5. 회원 ID: 회원 식별과 회원의 서비스 이용을 위하여 회원이 선정하고 회사가 승인하는 문자, 숫자 또는 특수문자의 조합.
6. 비밀번호: 회원과 회원 ID가 일치하는지 확인하고 통신상의 자신의 비밀을 보호하기 위하여 회원 자신이 선정한 문자, 숫자 또는 특수문자의 조합.
7. 해지: 회사 또는 회원이 서비스 사용 후 이용계약을 해약하는 것.
8. 운영자: 서비스의 전반적인 관리와 원활한 운영을 위하여 회사에서 선정한 자.
9. 콘텐츠: 사이트에 게재된 전시, 작가, 공간, 게시판 등 다양한 정보와 관련된 이미지 및 텍스트 등이 포함된 모든 게시물

| 제 2 장 서비스 이용 계약 |
제 6 조 [ 서비스 이용계약의 성립 ] 1. 이용자가 본 약관을 읽고 "동의" 버튼을 클릭하면 이 약관에 동의하는 것으로 간주합니다.
2. 이용계약은 서비스 이용희망자의 이용약관 동의 후 이용신청에 대하여 회사가 승낙함으로써 성립합니다.
3. "회사"의 승낙은 이용자의 회원가입 후 가입통보 메시지로 승낙 의사를 표시합니다.

제 7 조 [ 이용신청 및 승낙 ] 1. 이용신청은 회사가 요청하는 소정의 가입신청 양식에서 요구하는 사항을 기록하여 신청합니다.
2. 가입신청 양식에 기재하는 모든 회원의 정보는 실제 데이터인 것으로 간주하며 실명이나 실제 정보를 입력하지 않은 이용자는 서비스 사용의 제한을 받을 수 있습니다.
3. 회사는 1항과 2항에서 정한 모든 사항을 정확히 기재하여 가입신청을 하였을 때 특별한 사정이 없는 한 승낙합니다.
4. 회사는 다음 각 호의 사유에 해당되는 경우 그 승낙을 유보할 수 있고, 그 사유가 해소될 때까지 승낙을 유보할 수 있습니다.
1) 서비스 관련 설비에 여유가 없는 경우
2) 기술상 장애 사유가 있는 경우
3) 기타 회사의 사정상 이용승낙이 곤란한 경우
5. 회사는 다음 각 호의 사유에 해당되는 경우 그 승낙을 취소할 수 있습니다.
1) 이름이 본인의 실명이 아닌 경우
2) 다른 사람의 명의를 사용하여 신청한 경우
3) 이용 신청 시 필요 내용을 허위로 기재한 경우
4) 다른 사람의 회사 서비스 이용을 방해하거나 그 정보를 도용하는 등의 행위를 한 경우
5) 사회의 안녕질서 또는 미풍양속을 저해할 목적으로 신청한 경우
6) 본 약관에 정한 사항을 위반한 경우
7) 기타 회사가 필요하다고 인정하거나 회사가 정한 이용신청요건이 미비 된 경우

제 8 조 [ 정보 사항의 변경 ]
회원은 개인정보수정을 통해 언제든지 개인정보를 열람하고 수정할 수 있습니다.
회원은 이용신청 시 기재한 사항이 변경되었을 경우에는 즉시 온라인으로 수정을 해야 하고 미 변경으로 인하여 발생되는 문제의 책임은 회원에게 있습니다.

| 제 3 장 서비스 이용 |
제 9 조 [ 회사의 의무 ]
1. 회사는 서비스 제공과 관련해서 알고 있는 회원의 개인정보를 본인의 사전 동의 없이 제 3자에게 누설, 배포할 수 없으며, 회사의 서비스 관련 업무 이외의 목적으로 사용할 수 없습니다. 다만, 다음 각 호의 1에 해당하는 경우에는 그러지 아니합니다.
1) 금융실명거래 및 비밀보장에 관한 법률, 신용정보의 이용 및 보호에 관한 법률, 전기통신기본법, 전기통신사업법, 지방세법, 소비자보호법, 한국은행법, 형사소송법 등 법령에 특별한 규정이 있는 경우
2) 정보통신윤리위원회의 요청이 있는 경우
3) 서비스 제공에 따른 서비스 이용계약 이행을 위하여 필요한 경우
4) 통계작성, 학술연구 또는 시장조사를 위하여 필요한 경우로서 특정 개인을 식별할 수 없는 형태로 제공하는 경우
5) 회사가 정한 약관 및 제약사항에 위배되어 타 미술관 또는 그에 준하는 관련 기관에 정보를 제공하는 경우
2. 회사는 이용 계약의 체결, 계약사항의 변경 및 해지 등 회원의 계약관련 절차 및 내용 등에 있어 회원의 편의를 제공하도록 노력합니다.
3. 회사는 이용자가 원하지 않는 영리목적의 광고성 이메일을 발송하지 않습니다. 단, 이용자가 원하는 경우에는 그러하지 아니합니다.
4. 회사는 본 재단 사업을 알리고 후원을 요청하는 공익성 이메일을 발송할 수 있습니다. 단, 이용자가 원하지 않는 경우에는 발송하지 않습니다.

제 9 조 [ 회원의 정보 보안에 대한 의무 ]
1. 회원 ID과 비밀번호에 관한 모든 관리 책임은 회원에게 있습니다.
회원 ID와 비밀번호의 관리 소홀, 부정사용 등에 의하여 발생하는 모든 결과에 대한 책임은 회원에게 있습니다.
2. 자신의 회원 ID, 비밀번호가 부정하게 사용되고 있음을 발견한 회원은 즉시 회사에 그 사실을 통보해야 합니다.
3. 회원은 온라인을 통한 서비스 사용 종료 시마다 정확히 접속을 종료해야 하며, 정확히 종료하지 아니함으로써 제3자가 회원에 대한 정보를 이용하게 되는 등의 결과로 인해 발생하는 손해 및 손실에 대해서 회사는 책임을 부담하지 않습니다.

제 10 조 [ 회원의 의무 ] 1. 회원은 서비스 이용 시 다음 각 호의 행위를 하지 않아야 합니다.
1) 음란물 및 청소년 유해게시물
- 외설적인 내용으로 성적 수치심과 혐오감을 유발하고 일반인의 성 관념에 위배되는 경우
- 남녀의 성기, 음모, 항문을 묘사하거나 성행위 등을 표현하는 경우
- 저속하거나 음란한 데이터, 소프트웨어, 음악, 사진, 그래픽, 비디오 등의 내용을 담거나 음란사이트 링크를 게시하는 경우
- 윤락행위를 알선하거나 성관계를 목적으로 하는 만남을 유도하는 경우
2) 욕설/ 언어폭력
- 특정인에게 불쾌감을 유발할 수 있는 과도한 욕설, 저속한 비어, 은어, 속어를 사용한 경우
- 성적인 내용을 포함하여 불쾌감을 불러 일으키는 경우
- 장애인, 노약자 등 사회적 약자를 비하하는 표현이 포함된 경우
3) 불법광고물 - 다음의 내용을 포함하는 광고물의 경우: 범죄행위, 인종차별, 성차별, 종교의식 목적, 장기간
상품 홍보, 퇴폐업소 정보, 불법 도박사이트 정보
- 불법 경품, 복권, 술, 담배, 성인용품, 상품권, 의약품, 다이어트 식품 등을 판매한 경우
- 사금융 홍보 및 신청 유도 경우
- 알선을 목적으로 하는 경우
4) 홍보성광고물
- 정보성보다는 광고성의 내용이 확인되는 경우
- 지속적으로 상품판매광고, 광고사이트 링크를 홍보, 도배하는 경우
- 의료법 위반: 할인쿠폰 제공으로 의료기관으로 유인하거나 허위 광고 또는 구체적인 가격 명시한 경우
5) 서비스 저해 (도배글 / 스팸글)
- 행운의 편지글, 스팸글, 홍보글, 같은 내용의 문장을 여러 번 반복, 도배하여 이용에 불편을 주는 경우
- 운영자를 사칭하여 활동하는 경우
6) 개인정보보호 침해
- 타인의 개인정보 (성명, 주민번호, 연락처, 주소, 소속, 사진, 영상 등)을 본인의 동의 없이 게시하거나 수집하여 인격권을 침해하는 경우
- 특정 개인, 단체의 부정, 비밀과 관련하여 특정 사실 또는 허위 사실을 공개적으로 폭로하여 명예를 훼손하는 경우
-다른 회원의 이용자 ID를 부정하게 사용하는 행위
7) 제3자의 저작권 및 초상권 등 권리 침해
- 저작권자의 동의 없이 이미지, 콘텐츠, 등 타인의 저작물 등을 게시, 변형하는 경우
- 저작권이 있는 소프트웨어 등을 동의 없이 무료다운로드 할 수 있게 하거나 CD키, 시리얼넘버를 공유하는 경우
- 저작권이 있는 게시물을 무단으로 퍼오거나 링크하는 경우
- 저작권리에 해당하는 상표권, 의장권, 영업비밀 등을 무단으로 침해하는 경우
- 서비스에서 얻은 정보를 회사의 사전승낙 없이 회원의 이용 외의 목적으로 복제하거나 출판 및 방송 등에 사용하거나 제3자에게 제공하는 행위
8) 유해게시물
- 국가안보를 위협하는 내용을 포함하는 게시물의 경우
- 자살, 살인 등을 미화, 권장하는 경우
- 범죄를 미화, 권유, 조장하고 수단, 방법, 결과를 구체적으로 묘사하는 경우
- 시체, 학대 등 폭력적이고 혐오감을 주는 내용이나 이미지를 게시하는 경우
-기타 공공질서 및 미풍양속에 위반되는 내용의 정보, 문장, 도형 등을 타인에게 유포하는 행위
9) 범죄와 결부된다고 객관적으로 판단되는 행위
10) 타인의 명예를 훼손하거나 불이익을 주는 행위
11) 기타 관계법령 및 본 약관을 위배하는 행위
2. 회원은 관계법, 이 약관의 규정, 이용안내 및 서비스와 관련하여 공지한 주의사항, 회사가 통지하는 사항 등을 준수하여야 하며, 기타 회사의 업무에 방해되는 행위를 하여서는 안 됩니다.
3. 회원은 회사의 사전승낙 없이는 서비스를 이용하여 영업활동을 할 수 없으며, 그 영업활동으로 인하여 발생된 결과에 대하여 회사는 어떠한 책임도 지지 않습니다.
다만, 다음과 같은 경우에는 예외로 합니다.
1) 전자메일을 이용한 수신자의 의사에 반하지 않는 일반적인 문서교환
2) 법인 및 일반회원이 회사가 지정한 홍보용 게시판을 통해 활동하는 경우
3) 회사와 별도의 계약/합의에 의해서 활동하는 경우
4. 회원은 회사의 명시적인 동의가 없는 한 서비스의 이용권한, 기타 이용계약상 지위를 타인에게 양도, 증여할 수 없으며 이를 담보로 제공할 수 없습니다.
5. 회원은 다음 각호의 1에 해당하는 통신을 하여서는 아니되며, 이를 위반함을 이유로 정보통신윤리위원회, 중앙선거관리위원회, 정보통신부 등 법령에 의하여 권한이 인정되는 관계기관이 적법한 절차에 따라 요청하는 경우 또는 저작권 침해, 명예훼손 등 권리침해의 주장이 있고, 그 주장을 존중하는 것이 필요하다고 회사가 인정하는 경우 회사는 게시물을 삭제하거나 서비스의 전부 또는 일부의 이용을 제한할 수 있습니다. 다만, 제 1호 또는 제 4호에 해당하는 경우에는 회사는 위와 같은 관계기관의 요청 또는 권리침해의 주장이 없어도 해당 게시물을 삭제하거나 서비스의 전부 또는 일부의 이용을 제한할 수 있습니다.
1) 범죄행위를 목적으로 하거나 범죄행위를 교사하는 행위
2) 반국가적 행위의 수행을 목적으로 하는 행위
3) 선량한 풍속, 기타 사회질서를 해하는 행위
4) 타인의 명예를 손상시키거나 불이익을 주는 행위
5) 정보통신설비의 오작동이나 정보 등의 파괴를 유발시키는 해킹, 컴퓨터 바이러스 프로그램등의 유포행위
6) 다른 회원 또는 제 3자의 지적재산권을 침해하는 행위
7) 수신자의 의사에 반하여 광고성 정보를 지속적으로 전송하거나 서비스의 안정적 운영에 지장을 초래하는 다량의 자료 송수신, 게시물 등록, 기타 건전한 서비스 이용에 반하는 행위
8) 전기통신 기본법, 전기통신 사업법, 청소년 보호법 등 관련 법률에 위배되는 행위
6. 회원이 제 1호, 제 4호에 해당하는 행위 또는 약관에 위반한 영업활동 및 이와 유사한 행위로 인한 결과에 대해 회사는 책임을 지지 않으며, 회원은 이와 같은 영업활동에 의해 재단에 발생한 손해에 대해 손해배상의무를 집니다.


제 11 조 [ 회원의 게시물 ] 회사는 회원이 게시하거나 등록하는 서비스내의 내용물이 다음 각호의 1에 해당한다고 판단되는 경우에는 사전동의 없이 삭제할 수 있습니다.
1. 다른 회원 또는 제 3자를 비방하거나 중상모략으로 명예를 손상시키는 내용인 경우
2. 공공질서 및 미풍양속에 위반되는 내용인 경우
3. 범죄적 행위에 결부된다고 인정되는 내용일 경우
4. 회사의 저작권, 제 3 자의 저작권 등 기타 권리를 침해하는 내용인 경우
5. 회원이 게시판에 음란물을 게재하거나 음란사이트를 링크하는 경우
6. 게시판의 성격에 부합하지 않는 게시물의 경우
7. 기타 관계법령에 위반된다고 판단되는 경우

제 12 조 [ 게시물의 저작권 ] 서비스에 게재된 자료에 대한 권리는 다음 각 호와 같습니다.
1. 게시물(이용자가 홈페이지에 업로딩한 글, 영상, 소리 등)에 대한 권리와 책임은 게시자인 이용자에게 있습니다.
회사는 게시자의 동의 없이 게시물을 서비스 내 게재 이외에 영리적 목적으로 사용하지 않습니다.
2. 서비스를 통하여 제출된 회원의 아이디어, 원고, 사진 등에 대한 저작권, 초상권 등은 회사에 귀속됩니다.
3. 회원은 서비스를 이용하여 얻은 정보를 가공, 판매하는 행위 등 서비스에 게재된 자료를 상업적으로 사용할 수 없습니다.
1) 회사가 작성한 게시물 또는 저작물에 대한 저작권 기타 지적재산권은 회사에 귀속합니다.
그러므로, 회원은 서비스를 이용하여 얻은 정보를 정보를 회사의 사전 승낙 없이 복제, 송신, 출판, 배포, 방송 등 기타 방법에 의하여 영리목적으로 이용하거나 제3자에게 이용하게 할 수 없고, 가공, 판매하는 행위 등 서비스에 게재된 자료를 상업적으로 사용할 수 없습니다.
2) 회원이 서비스 내에 게시한 게시물의 저작권은 게시한 회원에게 귀속됩니다. 단, 회사는 서비스의 운영, 전시, 전송, 배포, 홍보의 목적으로 회원의 별도의 허락 없이 무상으로 저작권법에 규정하는 공정한 관행에 합치되게 합리적인 범위 내에서 다음과 같이 회원이 등록한 게시물을 사용할 수 있습니다.
- 서비스 내에서 회원 게시물의 복제, 수정, 개조, 전시, 전송, 배포 및 저작물성을 해치지 않는 범위 내에서의 편집 저작물 작성
- 미디어, 통신사 등 서비스 제휴 파트너에게 회원의 게시물 내용을 제공, 전시 혹은 홍보하게 하는 것.
단, 이 경우 회사는 별도의 동의 없이 회원의 회원ID 외에 회원의 개인정보를 제공하지 않습니다.
3) 회사는 전항 이외의 방법으로 회원의 게시물을 이용하고자 하는 경우, 전화, 팩스, 전자우편 등의 방법을 통해 사전에 회원의 동의를 얻어야 합니다.

제 13 조 [ 서비스 이용시간 ]
1. 서비스의 이용은 회사의 업무상 또는 기술상 특별한 지장이 없는 한 1일 24시간, 연중 무휴서비스를 원칙으로 합니다.
다만, 시스템 점검, 교체, 보수등과 같은 필요가 있는 경우는 그러하지 않습니다.
2. 회사는 서비스를 일정범위로 분할하여 각 범위별로 이용가능시간을 별도로 정할 수 있습니다.

제 14 조 [ 서비스 제공의 중지 ]
1. 회사는 다음 각 호에 해당하는 경우 서비스 제공을 중지할 수 있습니다.
1) 서비스용 설비의 보수 등 회사에 필요한 사정이 있는 경우
2) 전기통신사업법에 의한 기간통신사업자가 전기통신서비스를 중지하는 등 부득이한 사유가 있는 경우
3) 기타 불가항력적 사유가 있는 경우
2. 회사는 국가비상사태, 정전, 서비스 설비의 장애 또는 서비스 이용의 폭주 등으로 인하여 정상적인 서비스 이용이 어려운 사정이 있는 때에는 서비스의 전부 또는 일부를 제한하거나 중단할 수 있습니다.
3. 회사는 제 1 항 및 2항의 규정에 의하여 서비스의 이용을 제한하거나 중지한 때에는 그 사유 및 제한기간 등을 지체 없이 회원에게 알려야 합니다.


| 제 4 장 계약 해지 및 이용 제한 |
제 15조 [ 계약해지 및 이용제한 ] 1. 회원이 이용계약을 해지하고자 하는 때에는 본인이 온라인을 통해 회사에 해지신청을 하여야 합니다.
2. 회사는 회원이 다음 각호의 1에 해당하는 행위를 하였을 경우 사전통지 없이 이용계약을 해지하거나 또는 기간을 정하여 서비스 이용을 중지할 수 있습니다. 또한, 해지된 회원에 대하여는 재가입을 제한할 수 있습니다.
1) 타인의 서비스 ID 및 비밀번호를 도용한 경우
2) 서비스 운영을 고의로 방해한 경우
3) 가입한 이름이 실명이 아닌 경우
4) 같은 사용자가 다른 ID로 이중등록을 한 경우
5) 공공질서 및 미풍양속에 저해되는 내용을 고의로 유포시킨 경우
6) 회원이 국익 또는 사회적 공익을 저해할 목적으로 서비스이용을 계획 또는 실행하는 경우
7) 타인의 명예를 손상시키거나 불이익을 주는 행위를 한 경우
8) 서비스의 안정적 운영을 방해할 목적으로 다량의 정보를 전송하거나 광고성 정보를 전송하는 경우
9) 정보통신설비의 오작동이나 정보 등의 파괴를 유발시키는 컴퓨터 바이러스 프로그램 등을 유포하는 경우
10) 회사, 다른 회원 또는 제 3자의 지적재산권을 침해하는 경우
11) 타인의 개인정보, 회원 ID 및 비밀번호를 부정하게 사용하는 경우
12) 회사의 서비스 정보를 이용하여 얻은 정보를 회사의 사전 승낙 없이 복제 또는 유통시키거나 상업적으로 이용하는 경우
13) 회원이 자신의 홈페이지와 게시판에 음란물을 게재하거나 음란사이트 링크하는 경우
14) 본 약관을 포함하여 기타 회사가 정한 이용조건에 위반한 경우

| 제 5 장 손해배상 등 |

제 16 조 [ 손해 배상 ]
회사는 서비스 요금이 무료인 서비스 이용과 관련하여 회사의 고의, 과실에 의한 것이 아닌 한 회원에게 발생한 어떠한 손해에 관하여도 책임을 지지 않으며, 유료 서비스에 한하여 별도로 정합니다.


제 17 조 [ 회원에 대한 손해배상 ]
회원이 이 약관에서 규정한 의무사항을 위반하여 회사에 손해를 끼친 경우 회사는 해당 회원에 대해 손해 배상을 청구할 수 있습니다.

제 18 조 [ 면책조항 ]
1. 회사는 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력으로 인하여 서비스를 제공할 수 없는 경우에는 서비스 제공에 관한 책임이 면제됩니다. 또한 이로 인하여 서비스의 중단 또는 이용자가 올린 데이터의 유실 혹은 손상 시 회사의 책임이 면제됩니다.
2. 회사는 회원의 귀책사유로 인한 서비스 이용의 장애에 대하여 책임을 지지 않습니다.
3. 회사는 서비스에서 제공하는 자료로 인해 회원이 입은 손해에 대하여 책임을 지지 않습니다.
4. 회사는 회원이 서비스에 게재한 정보, 자료, 사실의 신뢰도, 정확성 등 내용에 관하여는 책임을 지지 않습니다.
5. 서비스 이용과 관련하여 발생한 손해 중 이용자의 고의, 과실 등 본 회사의 귀책 없는 사유로 인해 발생한 손해에 대하여는 책임이 면제됩니다.
6. 회사는 회원이 서비스를 이용하여 기대하는 수익을 상실한 것에 대하여 책임을 지지 않으며 그밖에 서비스를 통하여 얻은 자료로 인한 손해에 관하여 책임이 면제됩니다.
7. 회사는 이용자 상호간 및 제3자 상호간에 서비스와 관련한 분쟁에 개입하지 않으며, 이로 인한 어떠한 손해배상 책임도 부담하지 않습니다.
8. 회사는 회원 간 또는 회원과 제3자 상호간에 서비스를 매개로 하여 거래 등을 한 경우에는 책임이 면제됩니다.
9. 회사는 무료로 제공되는 서비스 이용과 관련하여 관련법에 특별한 규정이 없는 한 책임을 지지 않습니다.
10. 회사는 제3자가 서비스 내 화면 또는 링크된 웹사이트를 통하여 광고한 제품 또는 서비스의 내용과 품질에 대하여 감시할 의무 기타 어떠한 책임도 지지 아니합니다.
11. 회사 및 회’의 임직원 그리고 대리인은 다음과 같은 사항으로부터 발생하는 손해에 대해 책임을 지지 아니합니다.
1) 회원 상태정보의 허위 또는 부정확성에 기인하는 손해
2) 그 성질과 경위를 불문하고 서비스에 대한 접속 및 서비스의 이용과정에서 발생하는 개인적인 손해
3) 서버에 대한 제3자의 모든 불법적인 접속 또는 서버의 불법적인 이용으로부터 발생하는 손해
4) 서버에 대한 전송 또는 서버로부터의 전송에 대한 제3자의 모든 불법적인 방해 또는 중단행위로부터 발생하는 손해
5) 제3자가 서비스를 이용하여 불법적으로 전송, 유포하거나 또는 전송, 유포되도록 한 모든 바이러스, 스파이웨어 및 기타 악성 프로그램으로 인한 손해
6) 전송된 데이터의 오류 및 생략, 누락, 파괴 등으로 발생되는 손해
7) 회원간의 회원 상태정보 등록 및 서비스 이용 과정에서 발생하는 명예훼손 기타 불법행위로 인한 각종 민형사상 책임

제 19 조 [ 해외이용 ]
회사는 대한민국 내에 설치된 서버를 기반으로 서비스를 제공, 관리하고 있습니다. 따라서 회사는 회원이 대한민국의 영토 이외의 지역에서 서비스를 이용하고자 하는 경우 서비스의 품질 또는 사용성을 보장하지 않습니다. 따라서 회원은 대한민국의 영토 이외의 지역에서 서비스를 이용하고자 하는 경우 스스로의 판단과 책임에 따라서 이용 여부를 결정하여야 하고, 특히 서비스의 이용과정에서 현지 법령을 준수할 책임은 회원에게 있습니다.

제 20 조 [ 준거법 및 관할 법원 ]
1. 회사와 회원간 제기된 소송은 대한민국법을 준거법으로 합니다.
2. 서비스 이용과 관련하여 발생한 분쟁에 대해 소송이 제기될 경우 회사의 소재지를 관할하는 법원을 관할법원으로 합니다.

[부칙] 1. 이 약관은 2018년 01월 01일부터 시행합니다.
2. 이 약관은 이용자가 회원에 가입함과 동시에 효력을 발생합니다.
(필수) 개인정보 수집 및 이용 전체보기
개인정보 수집 및 이용에 대한 동의

1. 수집하는 개인정보 항목
회사는 회원가입, 상담, 서비스 이용 등을 위해 아래와 같은 개인정보를 수집하고 있습니다.

가. 수집항목
1) 회원가입
- 필수항목: 이름, 생년월일, 성별, 로그인 ID, 비밀번호, 전화번호, 이메일

2) 서비스제공(단체관람예약, 멤버십 등록, 이벤트, 각종 프로그램 예약 등 서비스 신청자에 한함)
- 선택항목: 단체명, 소속, 이름, 전화번호, 자택주소, 자택전화번호

3) 마케팅 및 광고 활동
- 선택항목: 정보수신여부

4) 인턴십 및 자원봉사 신청자
- 이름, 거주지, 이메일, 전화번호, 학력, 경력, 자격/면허, 병역정보, 특기사항

5) 서비스 이용 및 처리과정에서 수집될 수 있는 정보
- 접속로그, 쿠키

6) 회원가입 질문하기
- 필수항목: 이름, 비밀번호, 이메일(전화번호)

나. 개인정보 수집방법
개인정보 수집방법: 홈페이지(회원가입), 이벤트 응모, 단체관람예약, 인턴십 및 자원봉사 신청, 게시판 질문하기

2. 개인정보의 수집 및 이용목적
재단은 수집한 개인정보를 다음의 목적을 위해 활용합니다.

가. 회원 관리
- 회원제 서비스 이용에 따른 본인확인, 개인 식별
- 불량회원의 부정 이용 방지와 비인가 사용 방지
- 가입의사 확인, 가입 및 가입횟수 제한
- 고객문의 접수 및 처리, 분쟁조정을 위한 기록보존 (1:1문의 내역 등)
- 공지사항 전달

나. 서비스 제공에 관한 계약의 이행
- 회원간의 서비스 제공(관람예약, 멤버십 등록, 각종 프로그램 예약 등)
- 콘텐츠 제공, 이벤트/경품당첨 결과안내 및 상품배송

다. 마케팅 및 광고에 활용
- 전시 개발 및 특화
- 전시소식, 이벤트 등의 광고성 정보 전달

라. 인턴십 및 자원봉사 선별
- 참여자 적합여부 판단

3. 개인정보의 처리 및 보유기간
정보주체의 개인정보 처리 및 보유기간은 아래와 같습니다. 단, 개인정보의 처리 및 이용목적이 경과하거나, 수집 및 처리 목적이 달성되면 지체 없이 파기합니다.

가. 회원가입정보
- 회원가입을 탈퇴하거나 회원에서 제명된 때

나. 이벤트 응모 정보
- 회원가입을 탈퇴하거나 회원에서 제명된 때

다. 단체관람 예약
- 단체관람 후 30일 이내

라. 인턴십 및 자원봉사 신청
- 인턴십 및 자원봉사 후 30일 이내

마. 게시판
- 정보 등록 후 6개월 간

4. 개인정보 수집 및 이용 동의 거부안내
고객님은 본 서비스의 개인정보 수집 및 이용 동의에 거부하실 수 있으며 이 경우 본 서비스를 이용하실 수 없습니다.

5. 마케팅 및 광고활용 목적을 위한 개인정보 수집 및 이용 동의
마케팅 및 광고활용 목적을 위한 개인정보 입력은 선택사항이며 원하지 않으시는 경우 부가정보 입력란에 '수신거부'를 선택해 주시면 됩니다.
부가정보 입력란에 '수신' 선택하신 경우 마케팅 및 광고활용 목적을 위한 개인정보 수집 및 이용에 동의하신 것으로 처리됩니다.
Terms of Use
I have read and agree to these Terms of Use.
(Essential) Terms of Use Read
Terms of Use

| Chapter 1 General Rules |
Article 1 [ Purpose ]
Thank you for using the art information service provided by Korea Craft & Design Foundation
The purpose of these Terms of Use is to set out the rights, duties, and responsibilities of Korea Craft & Design Foundation(hereinafter referred to as the ‘Company’) and Members(hereinafter referred to as ‘Members’), and other terms and conditions in connection with the Services(hereinafter referred to as the ‘Services’) rendered by the ‘Company’. Unless these Terms of Use run against the nature, these Terms of Use shall be applied to e-commerce using the internet and mobile devices

Article 2 [ Notice to Members ]
1. In principle, the ‘Company’ shall send ‘Members’ notices to the e-mail address.
2. The ‘Company’ may substitute a notice to all ‘Members’ by posting it on the bulletin board of the ‘Company’ for a certain period of time.

Article 3 [ Revisions to these Terms of Use]
1. The ‘Company’ may revise these Terms of Use and may change these Terms of Use without prior notice, and the procedures, methods and effectuation are as follows.
2. The ‘Company’ shall post these Terms of Use on the home page of the website to make it easy for ‘Members’ to find, and these Terms of Use shall go into effect after ‘Members’ agree to these Terms of Use. These Terms of Use shall be preferentially applied to the provision of the ‘Services’ and to your use of the ‘Services’.
3. The ‘Company’ may revise these Terms of Use as well as the various functions, displayed methods, information and notices materialized on the ‘Services’ for the application of the Act on the Regulation of Terms and Conditions, of the Framework act on Electronic Documents and Electronic Commerce, and of the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection.
4. However, in the case where the revisions made to these Terms of Use may be disadvantageous to ‘Members’, the ‘Company’ shall send ‘Members’ a notice specifying the date of application as well as the reason for revision.
5. In the case where ‘Members’ continue to use the ‘Services’ after the revised Terms of Use go into effect, the revised Terms of Use shall be deemed to have been accepted by ‘Members’ unless explicitly rejected within the opinion submission period.
6. The ‘Company’ may not apply the revised Terms of Use unless ‘Members’ agree to the changes, In the case where ‘Members’ no longer wishes to use the ‘Services’, ‘Members’ may terminate these Terms of Use through the menu provided on the ‘Services’ at all times, and the ‘Company’ shall promptly process such termination in accordance with the applicable laws.

Article 4 [Interpretation of the Terms of Use ]
1. The ‘Company’ may have separate Terms of Use and Privacy Policies for ‘Paid Services’ and other separate services(hereinafter referred to as the “Terms of Use for Paid Services”), and the Terms of Use for Paid Services shall prevail if they are in conflict with these Terms of Use.
2. Matters not stated herein shall be subject to the Terms of Use for Paid Services, applicable laws(the Personal Information Protection Act, the Framework Act on Telecommunications, and the Telecommunications Business Act) or customary business practices.

Article 5 [ Definitions ] The terms used herein have the following meanings.
1. Users: It refers to ‘Members’ and ‘Non-members’ who receive the ‘Services’ provided by the ’Company’ in accordance with these Terms of Use.
2. Registration: It refers to the procedure where customers who wish to access the ‘Services’provided by the ‘Company’ enter into these Terms of Use through filling out the application form provided by the foundation.
3. Members: It refers to customers who enter into these Terms of Use with the ‘Company’ through the registration process.
4. Non-members: It refers to non-registered customers who have limited access to the ‘Services’ provided on the ‘website’.
5. User ID: It refers to any combination of alphabetic letters and numbers assigned by a ‘Member’ and approved by the ‘Company’ to identify the ‘Member’ and allow the use of these Terms of Use.
6. Password: It refers to any combination of alphabetic letters and numbers assigned by a “Member” to determine whether it matches the user ID and protect the privacy of the ‘Member’.
7. Termination: It refers to a process where the ‘Company’ or ‘Members’ terminate(s) these Terms of Use after the use of the ‘Services’
8. Administrator: It refers to a person selected by the ‘Company’ to comprehensively manage and actively operate the ‘Services’
9: Contents: It refers to texts, pictures, videos, files, and links related to exhibitions, artists, spaces and bulletin boards that are posted on the website.

| Chapter 2 Service Use Agreement |
Article 6 [ Conclusion of the Service Use Agreement ] 1. These Terms of Use shall be deemed to have been accepted by users who have read these Terms of Use and clicked the “agree’ button.
2. The service use agreement shall be concluded after a person who wishes to become a ‘Member’(hereinafter referred to an ‘Applicant’) agrees to these Terms of Use and register and the ‘Company’ approves the registration.
3. The ‘Company’ shall approve the use of the ‘Services by an ‘Applicant’ by sending a registration approval message.

Article 7 [ Application for Use & Approval ] 1. The application for use shall be made by filling out the registration application form provided by the ‘Company’.
2. All the information specified in the registration application form shall be deemed real data, and ‘Users’ who fail to provide real name or real information may have limited access to the ‘Services’.
3. Unless there are special circumstances, the ‘Company’ shall approve the registration application accurately specifying all the matters stated in Clauses 1 and 2
4. In the case where any reason specified in any of the following items exists, the ‘Company’ may refuse to approve the involved registration until that reason is settled.
1) In the case where the facility related to the ‘Services’ is not available
2) In the case where there are technical difficulties
3) In the case where the ‘Company’ cannot approve the use due to other circumstances
5. In the case where any reason specified in any of the following items exists, the ‘Company’ may cancel its approval made.
1) In the case where the name provided by the ‘Applicant’ is not a real name
2) In the case where the name provided by the ‘Applicant’ is someone else’s name
3) In the case where the ‘Applicant’ has provided false information or failed to provide information as required by the ‘Company’
4) In the case where any action committed by the ‘Applicant’ causes setbacks to another person’s use of the ‘Services’ or steals another person’s information
5) In the case where the purpose of the ‘Applicant’ is to destroy either public peace and order or fine customers
6) In the case where the ‘Applicant’ is in violation of any of the provisions hereof.
7) In the case where the ‘Applicant’ failed to meet the application requirements set by the ‘Company’

Article 8 [ Changing Settings ]
‘Members’ can view and edit their settings whenever they want on the Edit Setting page.
‘Members’ shall make changes to the information they provided during registration online. The ‘Company’ shall not be responsible for any loss or damage arising from the failure of a ‘Member’ to inform the ‘Company’ of the changes made.

| Chapter 3 Use of the Services |
Article 9 [ Obligations of the Company ]
1. The ‘Company’ shall not disclose or distribute the personal information of ‘Members’ collected in relation to the ‘Services’ provided by the ‘Company’, and shall not use such personal information for reasons other than the tasks related to the ‘Services’. However, any case falling under any of the following items shall be deemed exceptional.
1) In the case where it is otherwise specified in the following laws: the Act on Real Name Financial Transactions and Guarantee of Secrecy, the Use and Protection of Credit Information Act, the Framework Act on Telecommunications, the Telecommunications Business Act, the Local Tax Act, the Consumer Protection Act, the Bank of Korea Act, and the Criminal Procedure Code.
2) In the case where a request is made by Korea Internet Safety Commission
3) In the case where it is required in the process of fulfilling the service use agreement to provide the ‘Services’
4) In the case where it is required to be provided in a format that no particular individuals can be identified in the process of preparing statistics and conducting academic/market researches
5) In the case where a ‘Member’ infringes these Terms of Use and other restrictions set by the ‘Company’ and it is required to provide the personal information of that ‘Member’ to other art galleries or any equivalent organization thereof
2. The ‘Company’ shall use its best endeavors to provide convenience to ‘Members’ in a way that ‘Members’ are able to easily execute the following agreement-related procedures and details: the conclusion of the use agreement, the revisions to and cancellation of the agreement terms.
3. The ‘Company’ shall not send ‘Users’ any profit-making advertisements not preferred by ‘Users’ to the e-mail address. However, in the case where ‘Users’ prefer such advertisements, the ‘Company’ may send ‘Users’ such advertisements to the e-mail address.
4. The ‘Company’ may send ‘Users’ any public service e-mails to inform ‘Users’ of this foundation’s business as well as to make a request for sponsorship. However, in the case where ‘Users’ do not prefer such e-mails, the ‘Company’ shall not send ‘Users’ such e-mails.

Article 9 [ Member’s Obligations Regarding User ID and Password ]
1. ‘Members’ are responsible for the management of their User ID and Password.‘Members’ are responsible for all the consequences caused by the negligent management and incorrect use of their User ID and Password.
2. ‘Members’ shall immediately notify the ‘Company’ and follow the ‘Company’’s instructions upon becoming aware of identity theft or unauthorized use of their User ID or Password by a third party.
3. ‘Members’ shall make sure to sign out properly every time they finish using the ‘Services’ online. The ‘Company’ shall not be responsible for any loss or damage arising from the consequences of their User ID or Password used by a third party.

Article 10 [ Obligations of the Member ] 1. In the process of using the ‘Services’, ‘Members’ shall not:
1) Upload or post on the ‘Services’ any explicit or violent ‘Contents’ that are inappropriate for teenagers.
- Upload or post on the ‘Services’ any explicit or violent message, image, voice, or content that offends against public order or decency.
- Describe men/women’s sexual organs, pubic hair, and anus or express sexual intercourse, etc..
- Upload or post on the ‘Services’ any indecent or explicit data, software, music, picture, graphic, video or content.
- Recommend prostitution or arrange a meeting for sexual intercourse
2) Use abusive language / verbal abuse.
- Use excessively abusive language, indecent language, and slang that may give a particular person an unpleasant feeling.
- Use sexually indecent language may give unpleasant feeling.
- Use any expression that may disparage the disabled, the elderly, and other socially vulnerable groups.
3) Upload or post on the ‘Services’ any illegal advertisements ? advertisements including the following contents: criminal act, racial discrimination, sexual discrimination, religious ceremony,
long-term product advertisement, decadent business information, and illegal gambling website information.
- Sell illegal prizes, lottery tickets, alcoholic drinks, cigarettes, adult products, gift cards, medical supplies, and diet food.
- Advertise and recommend private financing.
- Help a person apply for private financing.
4) Upload or post on the ‘Services’ any promotional advertisements.
- Upload or post on the ‘Services’ any ‘Contents’ that are more promotional than informational.
- Continuously and repeatedly upload on the ‘Services’ any product sale advertisements and website advertisement links.
- Infringe the Medical Service Act: provide discount coupons, use false advertising, or specify specific prices to lure a person into a medical institution.
5) Cause setbacks to the ‘Services’ (copied-pasted messages / spam messages).
- Provide convenient by repeatedly copying and pasting the same sentences such as chain letters, spam letters, and promotional letters.
- Impersonate the ‘Administrator’.
6) Infringe the Privacy Policies
- Infringe the personal rights of a person by posting or collecting the personal information(name, resident registration number, contact number, address, affiliation, picture, video, etc.) of that person without the consent of that person.
- Harm the reputation of specific individuals and organizations by making a public disclosure of particular or false information related to the corruption and secrets of those individuals and organizations.
- Illegally use User ID and Password owned by another ‘User’.
7) Infringe the intellectual property rights, portrait rights, and other rights of a third party.
- Upload or modify the literary properties such as images and contents that belong to another person without the consent of that person.
- Offer a free download of any copy-righted software or share cd keys and serial numbers without consent.
- Use any copy-righted posts or upload a link to such posts without notice
- Infringe any copy-righted trademarks, registered designs, and confidential business information without notice.
- Reproduce any information acquired on the ‘Services’ for purposes other than the allowed use or use such information for publication and broadcasting or provide such information to a third party without the prior consent of the ‘Company’.
8) Upload or post on the ‘Services’ any violent ‘Contents’.
- Upload or post on the ‘Services’ any ‘Contents’ that pose a threat to the national security.
- Glamorize and recommend suicide, homicide, etc..
- Glamorize, recommend, and encourage crime and specifically describe the ways, methods, and results.
- Upload or post on the ‘Services’ any image that includes violent and disgusting contents such as dead body and abuse.
- Spread on the ‘Services’ any information, sentence, or figure that offends against public order or decency
9) Commit any action that is objectively determined to be associated with crime.
10) Commit any action that either harms the reputation of other people or cause disadvantages to other people.
11) Commit any action that violates these Terms of Use or other applicable laws.
2. ‘Members’ shall comply with applicable laws, these Terms of Use, user information and other important information notified by the ‘Company’ in connection with the ‘Services, and shall not commit any acts that disrupt the ‘Company’’s business.
3. ‘Members’ shall not use the ‘Services’ to conduct sales activities without the prior consent of the ‘Company. The ‘Company’ shall not be responsible for any consequences arising from such sales activities. However, the following cases shall be deemed exceptional.
1) In the case where general documents are exchanged not against the will of the receiver using e-mail
2) In the case where corporations and general companies commit actions through the promotion bulletin board designated by the ‘Company’
3) In the case where actions are committed based on a separate agreement signed or reached with the ‘Company’
4. Without the explicit consent of the ‘Company’, ‘Members’ shall not transfer, donate, or set as security, their authority to use the ‘Service’ and their other positions specified in the use agreement.
5. ‘Members’ shall not conduct any communication specified in any of the following items. In the case where a request to take actions against such violation is made by related organizations with authority acknowledged by applicable laws such as Korea Internet Safety Commission, National Election Commission, and Ministry of Information and Communication, or in the case where a claim of right infringement(copyright infringement, defamation, etc.) is made and the ‘Company’ acknowledges that it is necessary to respect such claim, the ‘Company’ may delete the involved ‘Contents’ or limit, in entirety or in part, access to the ‘Services’. However, In the case where any action is categorized under Item 1 or Item 4, the ‘Company’ may delete the involved ‘Contents’ or limit, in entirety or in part, access to the ‘Services’.
1) Any action that aims to commit or abet a crime
2) Any action that aims to commit an antinational crime
3) Any action that offends against public order or decency
4) Any action that harms the reputation of other people or disrupt their business
5) Any distribution of hacking/virus programs that may cause information and telecommunication facilities to malfunction or destroy their information
6) Any action that infringes the intellectual property rights of another ‘Member’ or a third party
7) Any action that is against the will of a receiver or against the healthy use of the ‘Services’ (Ex: continuous transfer of promotional information, and large data transfer and post registrations causing setbacks to the safe operation of the ‘Services’ )
8) Any action violating applicable laws such as the Framework Act on Telecommunications, the Telecommunications Business Act, and the Juvenile Protection Act
6. The ‘Company’ shall not be responsible for any consequence arising from the actions specified in Items 1 and 4 and from any business activities and similar actions violating these Terms of Use.


Article 11 [ Member’s Contents ] In the case where the ‘Company’ determines that any ‘Contents’ uploaded or posted on the ‘Services’ by a ‘Member’ falls under any of the following items, the ‘Company’ may delete those ‘Contents’ without the prior consent of that ‘Member’.
1. In the case where the ‘Contents’ criticize or harm the reputation of another ‘Member or a third party
2. In the case where the ‘Contents’ offend against public order or decency
3. In the case where it is acknowledged that the ‘Contents’ are associated with a criminal act
4. In the case where the ‘Contents’ infringe the copyrights and other rights of the ‘Company’ or a third party
5. In the case where the ‘Member’ uploads or posts on the bulletin board any pornographic ‘Contents’ or any links to pornographic websites
6. In the case where the ‘Contents’ are not suitable for that bulletin board
7. In the case where it is determined that the ‘Contents’ violate applicable laws

Article 12 [ Copyright to Contents ] The copyright to ‘Contents’ posted on the ‘Services’ are specified in the following items.
1. The copyright to ‘Contents’(uploaded texts, pictures, videos, sounds, etc.) made by ‘Members’ while using the ‘Services’ shall belong to the author of the ‘Contents’.
The ‘Company shall obtain the consent of a ‘Member’ to use the ‘Contents’ created by the ‘Member’ in any other manner than uploading them on the ‘Services.
2. The copyright and portrait right to the ideas, manuscripts, photos and others submitted from ‘Members’ to the ‘Company’ through the ‘Services’ shall belong to the ‘Company’.
3. ‘Members’ shall not commercialize any data posted on the ‘Services’ by processing or selling the information acquired while using the ‘Services’.
1) The copyright and other intellectual property rights to the ‘Contents’ or literary properties prepared by the ‘Company’ shall belong to the ‘Company’.
Therefore, ‘Members’ shall not commercially use or have a third party commercially use any information acquired through the ‘Services’ by reproducing, transferring, publishing, distributing, or broadcasting them without the prior consent of the ‘Company’, and shall not commercially use any data posted on the ‘Services’ by processing or selling them.
2) The copyright to the ‘Contents’ posted on the ‘Services’ by a ‘Member’ shall belong to the ‘Member’. However, the ‘Company’, at no cost, without the prior consent of the ‘Member’, within the scope not violating any customary business practice specified in the Copyright Act, may use the ‘Contents’ posted by the ‘Member’ in the following manners to operate the ‘Services’ as well as to exhibit, transfer, distribute, and promote the ‘Contents’.
- To reproduce, modify, remodel, exhibit, transfer and distribute the ‘Contents’ posted on the ‘Services’ by a ‘Member’ and to prepare edited literary properties within the scope not violating the copyright ability.
- To allow service alliance partners such as the media and news agencies to provide, exhibit, or promote the ‘Contents’ created by a ‘Member’
However, in such cases, the personal information of the ‘Member’ except for User ID and Password shall not be provided without the separate consent of the ‘Member’.
3) The ‘Company’ shall obtain the prior consent of a ‘Member’ by phone, fax, or e-mail to use the ‘Contents’ created by the ‘Member’ in any other manner than the one specified in the previous clause.

Article 13 [ Provision of the Services ]
1. Unless there are work-related or technical setbacks, the ‘Services’ shall be available all year round, 24 hours a day.
However, the ‘Company’ may suspend the ‘Services’ temporarily for the maintenance and repairs of information and communications equipment such as computers, replacements or failures, disconnections or substantial problems with the operation
2. The ‘Company’ may divide the ‘Services’ into certain ranges and assign different hours of service to the ranges.

Article 14 [ Suspension of the Services ]
1. In the case where any of the following items occurs, the company may suspend the ‘Services’.
1) In the case where it is necessary to suspend the ‘Services’ temporarily for the maintenance and repairs.
2) In the case where there are inevitable reasons such as telecommunication services disconnected by key telecommunications service providers in accordance with the Telecommunications Business Act
3) In the case where there are other uncontrollable reasons
2 In the case where it is difficult to use the ‘Services’ properly due to factors such as national emergency, blackout, facility error and service traffic flooding, the ‘Company’ may limit or suspend the ‘Services’ in part or in entirety.
3. In the case where the ‘Company’ limits or suspends the ‘Services’ due to the terms specified in Clauses 1 and 2, the ‘Company’ shall immediately notify ‘Members’ of the reason for and period of the limited ‘Services’


| Chapter 4 Termination of These Terms of Use & Limited Access |
Article 15 [ Termination of These Terms of Use & Limited Access ] 1. ‘Members’ may request termination of these Terms of Use through using the My Page menu.
2. In the case where any action specified in any of the following items is committed by a ‘Member’, the service use agreement may be terminated without prior notice or the ‘Member’’s access to the ‘Services’ may be suspended for a set amount of time. In addition, a ‘Member’ who has forfeited membership may be restricted from registering a new account.
1) In the case where other people’s User ID and Password are stolen
2) In the case where the operation of the ‘Services’ is intentionally disrupted
3) In the case where the registered name is not a real name
4) In the same where the same ‘User’ uses another ID to register twice
5) In the case where any contents that offend against public order or decency is intentionally distributed
6) In the case where the ‘Member’ is planning to use the ‘Services to hinder national interest or social public interest
7) In the case where the ‘Member’ infringes the reputation of other people
8) In the case where a large amount of information or any advertising material is sent to obstruct the stable operation of the ‘Services’
9) In the case where the ‘Member’ spreads any computer virus programs or others that can cause the information communications equipment to malfunction or any data to be destroyed
10) In the case where the ‘Member’ infringes the intellectual property rights of the ‘Company’, another ‘User’, or a third party
11) In the case where other people’s personal information, User ID and Password are illegally used
12) In the case where the ‘Member’ reproduces, distributes, or commercially uses the information acquired through the ‘Services’ for the purpose of making profits without the prior consent of the ‘Company’
13) In the case where the ‘Member’ uploads or posts on the bulletin or one’s website any pornographic ‘Contents’ or any links to pornographic websites
14) In the case where the ‘Member’ commits any actions that either violate these Terms of Use or other service use conditions set by the ‘Company’

| Chapter 5 Compensation for Damage and Others |

Article 16 [ Compensation for Damage ]
The ‘Company’ shall not be responsible for any damage caused to the ‘Member’ unless such damage is intentionally or negligently caused by the ‘Company’ related to the ‘Services’ provided at no cost. Any damage related to the ‘Paid Services’ shall be separately determined.


Article 17 [ Member’s Compensation for Damage ]
In the case where a ‘Member’ causes damage to the ‘Company’ by failing to fulfill one’s obligations specified in these Terms of Use, the ‘Company’ may claim compensation for damage from the ‘Member’.

Article 18 [ Exemption of Responsibilities ]
1. In the case where the ‘Company’ cannot provide the ‘Services’ due to natural disaster or force of majeure equal to such, the ‘Company shall be exempted from the responsibilities to provide the ‘Services’. In addition, in the case where the ‘Services’ are suspended or any data uploaded by ‘Users’ are lost or damaged due to natural disaster or force of majeure equal to such, the ‘Company’ shall be exempted from the responsibilities.
2. The ‘Company’ shall not be responsible for the service malfunction caused by reasons attributable to the ‘Member’.
3. The ‘Company’ shall not be responsible for the damage of the ‘Member’ caused by the data provided on the ‘Service’.
4. The ‘Company’ shall not be responsible for the ‘Contents’ including information, material, credibility, and accuracy of such posted by the ‘Member’ on the ‘Services.
5. Regarding the ‘User’s damage related to the use of the ‘Services’, the ‘Company’ shall not be responsible for any damage caused by the intention or negligence of the ‘User’.
6. The ‘Company’ shall not be responsible for the ‘Member’’s loss of expected profits from the ‘Services’, and shall be exempted from the responsibilities related to any damage caused by the data acquired through the ‘Services’.
7. The ‘Company’ shall not intervene in a dispute arising in relation with the ‘Services’ between ‘Users’, or between a ‘User’ and a third party, and shall not be responsible to compensate for any loss or damage arising from such dispute.
8. In the case where a transaction is made between ‘Users’, or between a ‘User’ and a third party by means of the ‘Services, the ‘Company’ shall be exempted from the responsibilities.
9. The ‘Company’ shall not be responsible for the use of ‘Services’ provided at no cost unless otherwise prescribed by applicable law.
10. The ‘Company’ shall not be obligated or responsible to monitor the content and quality of any products and services advertised by a third party through the pages displayed or websites linked on the ‘Services’
11. The ‘Company’ and its executives/employees and representatives shall not be responsible to compensate for damage caused by the following matters.
1) Any damage attributable to the false or inaccurate information entered by the ‘Member’
2) Any personal damage caused while accessing and using the ‘Services’ irrespective of its nature and details
3) Any damage caused by a third party’s illegal access to or use of the server
4) Any damage caused by the illegal actions committed by a third party to disrupt or suspend the transfer made to/from the server
5) Any damage caused by the virus/spyware programs and other malicious programs illegally transferred/distributed, or induced to be illegally transferred/distributed on the ‘Services’ by a third party
6) Any damage caused by the error, omission, exclusion, or destruction of the transferred data
7) The various civil and criminal responsibilities related to any defamation and other illegal actions occurring between ‘Members’ in the process of registering their User Information and using the ‘Services’

Article 19 [ Use in Foreign Countries ]
The ‘Company’ provides and manages the ‘Services’ based on the server installed in Korea. Therefore, in the case where a ‘Member’ wishes to use the ‘Services’ in an area that is not the territory of Korea, the ‘Company’ does not guarantee the quality and availability of the ‘Services’. Therefore, in the case where a ‘Member’ wishes to use the ‘Services’ in an area that is not the territory of Korea, the ‘Member’ shall determine whether or not to use the ‘Services at one’s own discretion, and shall be responsible to comply with the local laws applicable to the use of the ‘Services’.

Article 20 [ Governing Law & Jurisdiction ]
1. All lawsuits occurring between the ‘Company and ‘Members’ shall be governed by the laws of the Republic of Korea.
2. All procedures regarding disputes arising between the ‘Company’ and ‘Members’ shall be brought before a competent court having jurisdiction over the ‘Company’.

[Additional Rules] 1. These Terms of Use shall be enforced from 01 January 2018.
2. These Terms of Use shall go into effect from the moment a ‘User’ is registered as a ‘Member’.
(Essential) Read these Privacy PoliciesTerms of Use
Consent to the collection/use of personal information

1. Personal information items for collection
The company is collecting the personal information as follows for the purpose of membership, consultation, and service use.

A. List of Collected Personal Information
1) Member Registration
- List of Essentially Collected Personal Information: Name, date of birth, gender, user ID, password, phone number, e-mail address

2) Provision of the Services(For service applicants only ? group tour reservation, membership registration, events, various programs, etc.)
- List of Optionally Collected Personal Information: Group name, organization, name, phone number, house address, house phone number

3) Marketing/Advertising Activities
- List of Optionally Collected Information: Whether or not to receive information

4) Applicants for Internship & Voluntary Service
- Name, residence, e-mail address, phone number, academic background, career, certificate/license status, military service information, special abilities

5) Information Collected while Using/Processing the Services
- Access log, cookie

6) Membership Registration / Ask Questions
- List of Essentially Collected Information: Name, password, e-mail address(phone number)

B. Personal Information Collection method
Personal Information Collection Method: Membership registration via homepage, entry to events, group tour reservation, application for internship and voluntary service, ask questions on the bulletin board)

2. Purposes of Collecting and Using Personal Information
The foundation collects and uses personal information for the following purposes.

A. Membership Management
- To ensure the self-identification of a ‘User’ of the membership service
- To prevent illegal and unauthorized use
- To check a ‘User’’s intention to register, and limit a ‘User’’s registration and registration count
- To receipt and process customer inquiries, and preserve records for dispute reconciliation (1:1 counseling details, etc.)
- To deliver notices

B. Fulfillment of Service Provision Agreement Fulfillment
- To provide the ‘Services’ among ‘Users’(tour reservation, membership registration, program reservation, etc.)
- To provide ‘Contents’, deliver notices on event/prize winning status, and deliver products

C. To Use It in Marketing and Advertisement
- To develop and specialize new exhibits
- To deliver commercial information such as exhibition/event updates

D. Screening Applicants for Internship and Voluntary Service
- To determine whether or not the applicant is qualified

3. Retention and Use Period for Personal Information
The retention and use period for personal information are as follows. However, the ‘Company’ immediately disposes of all personal information once the purpose for which it was collected and used has been fulfilled.

A. Membership Registration Information
- When the ‘Member’ has terminated the Terms of Use or forfeited membership

B. Event Entry Information
- When the ‘Member’ has terminated the Terms of Use or forfeited membership

C. Group Tour Reservation
- Within 30 days from the date of group tour

D. Application for Internship and Voluntary Service
- Within 30 days from the date of internship or the date of voluntary service

E. Bulletin Board
- For 6 months from the date of information registration

4. Right to Deny Collection and Use of Personal Information
You have the right to deny collection and use of personal information. However, you will be unable to use the ‘Services’ provided by the ‘Company’

5. Consent to Collection and Use of Personal Information for Marketing and Advertisement
Such collection and use of personal information for marketing and advertisement are optional. If you refuse to enter your personal information, select ‘No’ in the additional information category.
If you select ‘Yes’ in the additional information category, you shall be deemed to have agreed to collection and use of personal information for marketing and advertisement.